Monday, June 30, 2014

Another rare experience 日本の熟練のワザでリラックス

June 29th, 2014
The first OFF today!  Happily overslept, and we went out for shopping. Alice loves Japanese sweets :-)
本日は来日後初のオフの日です。ゆっくり寝坊した後、買い物に出かけ、甘いモノも補充。

On our way to return home, we swung by a barber to pick up my son. She saw my son having 'face shaving' which is a special treatment only in barber in Japan (needs special license) and asked, 'Can I try that?'
The skilled barber said okay even it was almost closing time.
帰りがけに散髪に行った私の息子を拾っていこうということに。そこで見たのは、床屋さんだけでやって貰える「顔剃り」。やって貰いたい、と興味津々のセツコさんに、もう閉店時間だったにもかかわらずOKを頂きました。







It took over an hour, not only shaving but also special facial treatment including massage and hot-towel treatment. Because it's soooo relaxing, Alice was sleeping happily, and in fact her face color brightened and got skin back with full of life. AMAZING!
You should try this treatment in Japan!!!

1時間以上かけて、顔剃りだけでないマッサージ、トリートメントつきの気持ちのよい時間。すっかり寝てしまったアリスさんでした。
写真でお気づきになるかもしれませんが、終わることには彼女の肌は
もちもち、つやつや、
目の前で肌の透明感が超アップ。
私もかなり羨ましく見ていました ww

侮るなかれ、ジャパニーズ・熟練の床屋さん!!!

1 comment: