Sunday, June 29, 2014

Mito First High School 水戸第一高等学校

June 27 2014
Today's talk was in Mito First High School, Ibaraki.

I have to mention that this tour for Alice has been planned because of this high school's Alumni Group, 'Chido-Kai'. I graduated here over 25 years ago, and in fact this was the very first contact with Chido-Kai. Even I had been inactive, they gave us every support and help they could, and without them I could not make this tour happen. I truly appreciate everybody's help! I am so proud of being an alumnus here!

今日は茨城県立水戸一高での講話会です。

私的なことではありますが、どうしても書いておきたいことがあります。水戸中学・水戸一高卒業生の会「知道会」があったからこそ、今回のセツコさんの日本ツアーが成立したようなものなのです。私は卒後25年経っていますが、ほとんど知道会に参加したり活動したりしたことはありませんでした。それでもこんな私の突然の提案に快く様々なサポートを下さって、この講話会が成立したのです。本当にありがとうございました。

Even the day we chose had a lot of conflict with School's event (and it was typical rainy day!!!), students, teachers and alumni came to join. Loved the energy and sincere interest from the audience!
 この日、実は学校側行事といろいろ重なることがあったのですが(しかもいわゆる梅雨の日)、沢山の学生さん、先生方、そして卒業生の皆様が参加下さいました。セツコさんも楽しくお話しされていました。




After the talk event, we had Japanese type (but really casual) reception.

夜はこっそり同窓会+懇親会。



Mr. Nemoto, the owner of the finest Sake Company, kindly made a special Sake Bottle for Alice!!! What a surprise!! It has a logo of Chido-Kai, and name as 'For the memory of Alice Setsuko Hirai's talk'. Their sake awarded gold medal for three years in Sake Competition Japan. The one highly awarded is now used as special gift from Japanese Government to other countries.
根本酒造の社長(4人の写真の一番右側)がなんと、
セツコさんの講話会を記念したお酒のボトルを作ってくださいました!
根本酒造のお酒は3年連続で日本酒品評会で優勝しており、今その銘柄は
日本政府が外国の方へのお土産として使われています。
(そして社長さえ滅多に飲めないそれを差し入れて下さいました、
ありがとうございました!)


Alice will have a day off today! I have a lot of prep for coming week.
We are looking forward to seeing you all in coming talk event.
Have a relaxed, fun weekend, everybody!

今日は久し振りのオフです・・・・私も来週に向けて沢山準備が・・・・がんばります。皆様も良い週末を!

1 comment:

  1. Wow. It seems that everyone has been very nice and accommodating.

    ReplyDelete