Saturday, July 5, 2014

Alice enjoyed Japanese party :-) 東京知道会講話会、有り難うございました。

July 5th 2014
Today is the day for Alice's talk in Yaesu, Tokyo holding by Chido-kai, alumni group of my high school.
On the way to go to the venue, Alice found a few interesting things...
東京八重洲での東京知道会(水戸中学・水戸一高同窓会)主催の講話の日です。
会場に向かう途中、セツコさんはいくつか、面白いものを発見。

TV-To-san from Sapporo
札幌のテレビとうさん 笑


Artwork of Tanabata star festival in Mobara Town, Chiba.
茂原町の七夕祭りの飾りです。
An alumnus of my high school was
holding a sign for Alice's talk.
会場入り口には、私の先輩に当たる方ですが
会場サインをもって立っていてくれました。





Many came early... this is the picture about 20 min before the talk starts.
多くの方が早くから参加のためにいらしてくださいました。




Attendees were watching some display Alice brought from Utah.
早く到着された方々は、ユタからセツコさんが持参された資料を
ご覧になり、セツコさんから説明を受けています。


Everybody enjoyed her talk, and active discussion was followed.
皆様、とても熱心に耳を傾けてくださいました。ありがとうございました。
その後の質疑応答も活発で、時間切れで全ての方の質問をお受けできませんでした。
申し訳ありませんでした。

Afterwards Alice joined a party with many of attendees.
Most of them were so fluent in English, and they asked her
a lot of question :-)
その後懇親会場へ。
多くの方が英語が堪能でいらっしゃるので、
ここでみなさん、セツコさんへあれこれ質問されていました。









Pretty fan with cherry blossom drawing!
Great gift from Chido-kai.
とても綺麗な桜柄の扇子を記念に頂戴しました。

最後、じつはこれ、万歳三唱の写真・・・すいません、
動画を取り損ねました(涙)
あとで手に入ったらポストします。

Thank you so much, it was great to meet you all!
皆様、本当にありがとうございました!

No comments:

Post a Comment