Tuesday, July 8, 2014

To Odawara 小田原へ

July 8th 2014
My sister kindly bought a special sweets 
from early morning before her work.
私・田中朋子の姉はとにかく面倒見がいいのです。
今日も仕事前に、近所の和菓子やさんで
オーダーしてあった鯛焼きならぬ「鯉焼き」を
私達のために買って来てくれました。


錦鯉です。可愛いし美味しい。
本当にありがとう!

And we went back to Tokyo by Shinkansen.
We're heading to Odawara!
 そして長野から東京へ新幹線で戻ります。
これから次の講話地、小田原です!

Alice asked Shinkansen's conductors to take a photo with her.
気付いたらセツコさんは車掌さん達と写真とってました。


We visited the venue. They already had this big poster!
そして小田原の明日の会場を下見。
すごい、こんなポスターが!

今回、小田原の全てを準備/手伝ってくれた加茂圭子さんと息子さん。


Near Odawara castle, she rented a princess cloth!
This man, Tokorozawa-san made everything!
小田原城でお姫様になるセツコさん。
こういった着物や、サムライの甲冑・兜まで、
全部つくられている所澤さんと一緒に。





After visiting the castle, we went to a jewelry shop in Odawara.
The owner, Izumi-san, shared Alice's talk event info
with her friends and customers.
And.... yes we ladies had great shopping time, too (^^) 
その後小田原のジュエリーショップを経営されている
いずみさんに会いに彼女のお店へ。
セツコさんの講話会情報を沢山の方とシェアして下さいました。
・・・で、当然女性達のショッピングタイムとなった訳です。笑


Looking forward to the next talk tomorrow!
明日皆さんにお会い出来るのが楽しみ!!!

No comments:

Post a Comment