Tuesday, July 1, 2014

Visit of Ibaraki Christian Univ. 茨城キリスト教大学に行ってきました。

July 1st 2014
Alice's talk today was in Ibaraki Christian University, Hitachi, Ibaraki.
今日のアリスさんのお話は、茨城県日立市にある、茨城キリスト大学にて行われました。
Their website is here  / FB page is here
学校ウェブサイトはこちら / フェイスブックページはこちら

It was held at 'Chiara Church' in the university, which building design is inspired by a monastery. Chiara was a sister's name, means 'Clara.'
キアラ館と呼ばれるチャーチで、いつも行われる講話のひとつとして
お時間を戴きました。
この建物は修道院のイメージで造られているそうで、
キアラ、というのは修道女の名前です。
クララ、という名前と同じ意味だそうで。


Designed by a famous architect, and it's been 40 years since it built. The talk was about 15-20 min but attendees were listening with all ears. Thank you all.
有名な建築家(ごめんなさい、お名前失念)によってデザインされ、40年経つそうな。
20分程のお話の時間でしたが、皆さん本当に一生懸命聞いてくださいました。
ありがとうございました。



We had fun and meaningful chat even after the talk, we had one of the students joined there, too.
その後スタッフの皆様とたのしく、また有意義なおしゃべりをさせて頂きました。学生さんがそこに加わってくださり、これもまた、嬉しく思いました。


Thank you for this opportunity!!
この素晴らしい機会をありがとうございました!

Mr. Jim Batten, Chancellor of Ibaraki Christian Education Community.
総長のジム・バットン氏。日本にいらして40数年、いらしてから日本人の奥様を
アメリカの家族に紹介したときのエピソードなども伺え
無知を乗り越えたとき真の友情や家族愛が生まれることを
アリスさんのお話同様 ご自分の話として教えて下さいました。



It was a beautiful day even in rainy season! 

Alice enjoyed shopping afterward.
Let's make another great day tomorrow!

梅雨の中休みの美しい日でした。
その後、セツコさんはお買い物を楽しまれていました。
明日も楽しく行く予定です!



No comments:

Post a Comment