Monday, July 7, 2014

We visited Nagano. 長野に行きました。

July 7th 2014
My sister in Nagano invited us to Nagano. Thank you Yoko-san for the comfy accomodation!
長野にいる姉が招待してくれたので、そちらを訪れました。三好さん、ゆったり出来る場所をありがとうございました。
My sister took half-day off for us and took us to Matsumoto City for sightseeing.
半休をとってくれていた姉でしたが、天気が悪かったのもあり皆で松本を訪れました。
We found this around Zenko-ji temple in Nagano.
善光寺付近での、ちょっと面白かった風景。

Japanese are so well mannered....? 
Even at the construction site 
they thank everybody's understanding and cooperation. 
(the sign with a bowing man)
この、工事現場を過ぎたところでも
「ご協力有り難うございます」って
頭を下げている看板、海外の方にはかなり面白いらしい。


What a huge trees around a shrine!
 ちょっとすばらしかった ご神木?

My sister and my son :-)
松本城の入り口付近。姉と息子です。






I don't think Alice liked Matsumoto Castle's stairs...
They are narrow and steep.
日本のお城の階段って、上るのきついんですよね・・・・



Thank you for this great trip to Matsumoto, sis!!
 良い旅を有り難う〜(^^)

No comments:

Post a Comment