Sunday, July 13, 2014

Relaxed day in Kansai 関西でゆっくり。

July 12th 2014
Recovery day for Alice-san. The yard scenery is really relaxing.
今日はゆっくり出来る日です。泊まらせて頂いている宿の中庭はホッとするやさしさ。

At the subway station... I am interested in this movie!
駅にてこのポスター発見。見たいんですよね。。。



 Ichiko-san in Osaka gave Alice-san a wonderful experience.... 
first of all she drove a bit for us.

昨日お会いした大阪のいち子さんが 
今日はステキなプレゼントをしてくださいました。
まずは少々(のつもりで)ドライブで市内を見せて下さることに。

Central Public Hall in Osaka.
 中央公会堂前。



When we visited Osaka Castle, we happened to find a big 'Omatsuri' (festival)
of Ikutama Shrine.
大阪城にて偶然 生國魂(いくたま)神社の生國魂祭に会いました。
 70年ぶり、とかいう 大がかりなもの。




I videotaped some of them.
ちょっと動画も。








There were police motor cycles in front of NHK building.
NHKのビルの前では警察の2種類のバイクが展示中。


Now we arrived at Ichiko's salon :-) in Kita-Shinchi.
いち子さんのサロンは北新地にあります。はい、ご出勤前の
女性の髪を整えたりがメインです。



ヘアデザイナーのみかさんまで撮っちゃいました。


Furi-Sode! 振り袖ですー


Ichiko-san said her image was red, so changed the flower.
いち子さんのセツコさんイメージは赤だそうで、
髪飾りを赤にしてみました。

Summer's Kimono, 'Ro'. I really liked this one.
絽の着物で。このセツコさんの雰囲気、とっても好きでした。



スタッフのみなさま、ありがとうございました。

To have this Alice-san's tour, we had many people's 
understanding and help.
This is Prof. Takezawa in Kyoto Univ.,
finally I could thank her all her support.
She is the first one who gave us special understanding.
I can't be thankful enough for her support.

セツコさんの日本講演では本当の沢山の方々の
ご理解やご協力を戴いてきました。
こちらは京大の竹沢先生です。
やっとお会いしてお礼を申し上げることが出来ました。
竹沢先生と京都女子大の東元先生が最初に
このプロジェクトにご理解を示して下さり
名前をつかっていいよ、と言って下さったところから
少しずつ動き始めたのです。
本当に有り難く思っています。




Gion-Matsuri has started.
Tomorrow we are going back to east of Japan.
祇園祭の時期で、鉾も立ちはじめています。
明日は東日本へ戻ります。


No comments:

Post a Comment