Saturday, July 12, 2014

Hiroshima: we should come back. 広島にて

July 10th 2014
I apologize for all the inconvenience you all had today... Alice wasn't in her good condition and could not make the talk at Hiroshima Syudo University. Instead I did her presentation in Japanese. Thank you Prof. Mikami, for allowing all sudden changes.
今日はセツコさんの講話を楽しみにしていた方達にはご迷惑をおかけしてすみませんでした。体調を崩されてしまったため、広島修道大学での講話は 代わりに同じスライドをつかって私がさせていただきました。三上先生、急な変更に対応頂き本当に申し訳なく存じます。
Some women visited Hiroshima World Friendship Center (WFC)
 to meet Alice-san.
何人かの方がアリスさんに会いにワールドフレンドシップセンターを
訪れて下さいました。

Alice's relative, Michiko Hamai and Japanese American Sansei, Marie Tsuruta.
セツコさんのご親戚の浜井路子さん(偶然、でした!)と、
セツコさん同様日系3世(でも戦後日本にいらしていた)鶴田マリさん。







After the chat, Michiko Yamane, director of WFC, and
Asaka Watanabe gave us a very quick tour in Hiroshima.
おしゃべりの後、WFC代表の山根美智子さんとWFCメンバーの渡辺あさかさんが
短い広島ツアーをして下さいました。
Sadako's Children monument.
有名なさだこのモニュメント。








Michiko Yamane and Alice-san.
山根美智子さんとアリスさん。

そして、やっぱり広島のものを食べておかないと・・・・



 Okonomi-yaki restaurant's owner and his wife.

There was a young lady whose grandma was in Tule Lake Camp. 
Now she started learning the history of Japanese American.
Good luck, Maya-san!
 お祖母様がツールレイクの収容所にいらしたというお嬢さんも
来てくださいました。
今日系人について学び、そこから得られるものを自分達の人生に
反映していこうという活動をされています。
真弥さん、がんばって!

No comments:

Post a Comment